Mein Kampf 22.část-FEDERALISMUS JAKO MASKA
FEDERALISMUS JAKO MASKA
V
zimě roku 1919 a ještě více na jaře a v létě 1920, bylo mladé hnutí donuceno
zaujmout postoj k jisté otázce, která nabyla na obrovském významu již během
války. Již v prvním díle této knihy jsem poukázal na příznaky hrozícího
německého rozvratu, kterých jsem si osobně všiml, když se Angličané, ale také
Francouzi, pomocí speciálního způsobu propagandy pokoušeli rozjitřit starý
rozpor mezi německým severem a jihem. Na jaře roku 1915 se objevily první
systematicky štvavé letáky proti Prusku, které bylo označováno za samojediného
strůjce této války. Do roku 1916 byla z tohoto systému vybudována velice
obratná a stejně podlá zbraň. Popuzování jižního Německa proti severnímu, které
bylo založeno na těch nejnižších instinktech, začalo zanedlouho přinášet své
plody. Je to výčitka, kterou je nutno vznést proti tehdejším rozhodujícím
místům, a to jak vládě, tak i velení vojska, nebo ještě lépe proti bavorským
velícím místům, kterou ze sebe tito nemohou setřást, že ve své božské
zaslepenosti nedbali svých povinností, a nezakročili proti tomu s potřebnou
rozhodností a razancí. Nebylo učiněno naprosto nic! Naopak, zdálo se, že různá
místa byla docela potěšena, a ve své zabedněnosti si snad i myslela, že podobná
propaganda udělá nejenom přítrž sjednocovacímu procesu německého národa, nýbrž
že tím také musí automaticky dojít k posílení federativních snah. Těžko se
někdy v historii podobné zanedbání vymstilo více. Oslabení, kterého mělo být
docíleno v Prusku, postihlo celé Německo. Následkem pak bylo urychlení
rozvratu, který roztříštil ne Německo jako takové, nýbrž v první řadě právě
samotné jednotlivé státy.
Ve
městě, ve kterém nejvíce zuřila uměle rozdmýchávaná nenávist proti Prusku,
propukla jako první revoluce proti dědičnému královskému domu.
Nyní
by však bylo chybou domnívat se, že cizí nepřátelská válečná propaganda byla
jediným tvůrcem této "antipruské" nálady, a že by to mohlo být
omluvou pro národ, který jí byl napaden. Neuvěřitelný způsob organizace našeho
válečného hospodářství, která svou naprosto šílenou centralizací vedla k
poručnictví a následnému vyplenění celého říšského území, byla skutečným
hlavním důvodem vzniku onoho antipruského smýšlení. Neboť pro normálního malého
občana byly válečné společnosti, které měly své sídlo v Berlině, identické s
Berlínem, a Berlín jako takový byl synonymní s Pruskem. Že organizátoři těchto
zlodějských institutů, které se nazývali válečnými společnostmi, nebyli ani z
Berlína, ani z Pruska, a že to vůbec nebyli ani Němci, si tito jedinci tehdy
mohli těžko uvědomit. Ti spatřovali pouze hrubé chyby a neustálé přehmaty
tohoto nenáviděného zařízení v říšském hlavním městě, a přenášeli samozřejmě
veškerou svou nenávist automaticky na toto hlavní město a zároveň i na Prusko.
Tato nenávist pak stoupala o to více, čím méně proti tomu bylo z určitých míst
zasahováno, a kdy byl tento výklad dokonce v tichosti, s úšklebkem sobě
vlastním, vítán.
Žid
byl příliš chytrý, aby již tehdy neporozuměl tomu, že hanebná kořistná výprava,
kterou organizoval proti německému národu pod krycím pláštěm válečných
společností, by vyvolala odpor. Dokud mu tento národ nešel po hrdle, nemusel se
ho bát. Aby však zabránil explozi, která by vedla masy k zoufalství a revoltě,
nemohl se najít lepší recept, než rozdýmat, a tím i spotřebovat jejich zlost
jiným směrem.
Jen
ať se v klidu hádá Bavorsko s Pruskem, a Prusko s Bavorskem, čím více, tím
lépe! Nejžhavější boj obou znamená pro Žida nejjistější mír. Všeobecná
pozornost tím byla zcela odvedena od mezinárodních červů národa, zdálo se, že
byli docela zapomenuti. A když se zdálo, že nebezpečí pomíjí, že rozvážní
členové, kterých bylo i v Bavorsku dost, začínají opět nabádat k rozvážnosti,
rozumu a zdrženlivosti, čímž se zdálo, že úporná pranice bude přerušena,
stačilo Židovi zinscenovat v Berlině příslušnou provokaci a vyčkat účinku. V
ten moment se všichni účastníci sporů mezi severem a jihem vrhli na tuto
událost, a foukali tak dlouho, až uhlíky rozhořčení opět vzplály v jasný oheň.
Byla to šikovná a rafinovaná hra, kterou Žid tehdy provozoval za účelem
neustálého zaměstnávání a odvracení jednotlivých německých kmenů, aby je mohl o
to více a důkladněji vydrancovat.
Poté
přišla revoluce.
Pokud
průměrný člověk, a obzvláště pak méně vzdělaní maloměšťáci a dělníci, do roku
1918, nebo lépe řečeno do listopadu onoho roku, nemohli, nebo nedokázali
správně rozeznat skutečný průběh a nevyhnutelné důsledky tohoto sporu mezi
německými kmeny, a to především v Bavorsku, pak to musela, alespoň v den
propuknutí revoluce, pochopit aspoň ona národně smýšlející část obyvatelstva.
Neboť ještě se akce ani nezdařila, a již byl vůdce a organizátor revoluce
prohlášen za zástupce " bavorských" zájmů. Mezinárodní Žid Kurt Eisner
začal řídit Bavorsko proti Prusku. Bylo zcela jasné, že zrovna tento
orientálec, který se jako neprosazený žurnalista poflakoval sem a tam po celém
Německu, byl ten poslední, kdo by se mohl vydávat za zástupce bavorských zájmů,
a že zrovna jemu mohlo být Bavorsko nejukradenější na celém širém světě.
To,
že se Kurt Eisner stavěl revolučním povstáním v Bavorsku na vědomý odpor proti
zbylé Říši, nečinil ani v nejmenším z hlediska bavorských zájmů, nýbrž jako
zmocněnec světového židovstva. Použil přitom stávajících instinktů a nevole
bavorského národa ke snadnějšímu rozdrcení celého Německa. Roztříštěná Říše se
mohla stát snadnější kořistí bolševismu.
Jim
započatá taktika byla zprvu provozována i po jeho smrti. Marxismus, který v
Německu zkropil krvavou potupou právě ony jednotlivé státy a jejich knížata,
začal nyní coby "nezávislá strana" apelovat právě na ony instinkty a
city, které měly nejsilnější kořeny právě v knížecích rodech a jednotlivých
státech.
Zápas
Republiky rad proti blížícím se osvobozeneckým kontingentům byl v první řadě
propagandisticky označován za "boj bavorských pracujících" proti
"pruskému militarismu". Pouze z toho se dá pochopit, proč v Mnichově,
oproti celému zbytku německého území, nevedla porážka Republiky rad k rozvaze
širokých mas, nýbrž naopak ještě prohloubila roztrpčení a zavilost proti
Prusku.
Umění,
s jakým bolševičtí agitátoři dokázali představit odstranění Republiky rad jako
prusko-militantní vítězství nad antimilitaristicky a antiprusky smýšlejícím
bavorským lidem, přinášelo bohatou úrodu. Zatímco Kurt Eisner nedokázal během
voleb do zákonodárného bavorského zemského sněmu v Mnichově posbírat ani deset
tisíc přívrženců, a komunistická strana dokonce zůstala pod třemi tisíci,
shromáždily obě strany po pádu republiky více než sto tisíc voličů.
Již
v této době započal můj osobní boj proti šílenému štvaní mezi jednotlivými
německými kmeny.
Myslím,
že jsem ve svém životě nikdy nezačal s nepopulárnější věcí, než s tehdejším
odporem proti štvaní vůči Prusku. V Mnichově byla již během Republiky rad
pořádána první masová shromáždění, na kterých byla nenávist proti zbylé části
Německa, ale především pak proti Prusku, vybičovávána do té míry, že účast
severního Němce na takovém shromáždění byla nejenom spojena s ohrožením života,
nýbrž že takové shromáždění často končilo se zcela otevřeným provoláváním
šílených hesel jako: "Pryč od Pruska!" - "Pryč s Pruskem!"
- "Válka proti Prusku!", apod. Byla to nálada, kterou jeden obzvláště
skvělý zástupce bavorských výsostných zájmů v Německém říšském sněmu během
slovní bitvy vystihl slovy "Radši bavorsky zemřít, než se nakazit
Pruskem".
Člověk
se musel tehdejších shromáždění zúčastnit, aby mohl pochopit, co pro mne samého
znamenalo, když jsem se poprvé pokusil, obklíčen hrstkou přátel, na shromáždění
v mnichovské Lví pivovarské pivnici ohradit proti tomuto šílenství. Byli to
staří váleční kamarádi, kteří mi tehdy zajišťovali podporu, a každý si jistě
dovede představit jejich pocity, když nám během naší obhajoby vlasti hrozilo,
že se na nás vrhne nerozumná, rozeřvaná masa, skládající se především z
dezertérů a ulejváků, kteří se potulovali po cestách naší domoviny. Pro mne při
těchto projevech bylo štěstím, že se zástup mých nejvěrnějších cítil být se
mnou skutečně zavázán, a brzy se mi zapřísáhl na život a na smrt.
Zdálo
se, že boje, které se neustále opakovaly a táhly se po celý rok 1919, nabývaly
z kraje roku 1920 ještě větší intenzity. Byla shromáždění, - vzpomínám si
obzvláště na jedno ve Wagnerově sále na Sluneční ulici v Mnichově -, na kterých
má mezitím větší skupina musela přestát ty nejtěžší boje, které často končily
tím, že tucty mých věrných byly zle ztýrány, zmláceny, zkopány, a konečně více
mrtví než živí vyhození ze sálů na ulici.
Boj,
který jsem započal jako jedinec, pouze podporovaný mými válečnými druhy, se
nyní stal, chtěl bych skoro říci, svatým posláním našeho mladého hnutí.
Jsem
na to dnes hrdý, že mohu říci, že jsme tehdy, - zcela výhradně odkázáni pouze
na naše bavorské přívržence -, dokázali pomalu, ale jistě připravit konec této
směsi hlouposti a zrady. Hlouposti a zrady proto, neboť jsem při vší
přesvědčenosti o dobromyslné hlouposti široké masy přívrženců tuto naivitu
nemohl připsat k dobru jejich organizátorům a podněcovatelům. Měl jsem je, a
vždy je budu mít za zrádce, kteří jsou placeni a financováni Francií.
V
jednom případě, totiž v jejich případě, již historie svůj ortel vyřkla.
Nejnebezpečnější
však na celé věci byla obratnost, která se snažila zaretušovat skutečné
tendence, tím, že federalistické úmysly byly stavěny do popředí jako jediné
podněty pro podobné chování. To, že rozdmýchávání nenávisti proti Prusku nemělo
s federalizmem nic společného, je samozřejmě nabíledni. Podivuhodně vypadá
"také federativní činnost", která se pokouší zničit nebo rozdělit
jiný spolkový stát. Neboť skutečný federalista, pro kterého citace
Bismarckových říšských myšlenek nepředstavuje pouhou frázi, by si v tom samém
momentě nemohl přát odpojení části pruského státu, který byl založen a dokonán
samotným Bismarckem, a už vůbec by nemohl veřejně podporovat podobné
separatistické snahy. Jak by se člověk v Mnichově asi tvářil, kdyby nějaká
konzervativní pruská strana podporovala odtržení Franků od Bavorska, a kdyby
dokonce tuto akci veřejně požadovala a urychlovala. Jednomu mohlo být líto mezi
těmi všemi pouze těch několika skutečně federalisticky smýšlejících charakterů,
kteří tuto hanebnou hru opravdu neprohlédli, neboť ti byli v první řadě
podvedení. A zatímco byla federativní myšlenka takto zadlužena, kopali jí její
vlastní přívrženci hrob. Člověk nemůže propagovat federalistické uspořádáni
Říše, pakliže odstavuje, pomlouvá a špiní, krátce znemožňuje jeden z
nejpodstatnějších článků podobného státního útvaru, totiž jeden ze spolkových
států - Prusko. Bylo to ještě o to neuvěřitelnější, že se boj těchto takzvaných
federalistů obracel právě na Prusko, které může být nejméně ze všech spojováno
s onou listopadovou demokracií. Neboť útoky a nadávky těchto federalistů nebyly
namířeny proti otcům Výmarské ústavy, kteří ostatně z valné části byli stejně
jižní Němci a Židé, nýbrž právě naopak proti zástupcům starého konzervativního
Pruska, tedy protipólu Výmarského uspořádání. Že se přitom všichni vystříhávali
toho, dotknout se Židů, to nemůže nikoho udivovat, dává to však možný klíč k
řešení celé záhady.
Stejně
jako před revolucí Žid dokázal odvrátit pozornost od válečných společností,
tedy lépe řečeno od sebe, tím, že musel nasměrovat široké masy, a to především
bavorský lid, proti Prusku, tak musel i po revoluci nějak zaretušovat nové,
nyní stokrát horší loupežné tažení. A opět se mu to povedlo. V tomto případě
proti sobě poštval takzvané "národní prvky" Německa, bavorské
konzervativní prvky proti stejně konzervativním prvkům pruským. A opět to
provedl tím nejprohnanějším způsobem. Začal si totiž zahrávat s historií Říše,
přičemž vyprovokovával tak hrubé a netaktní přehmaty, že krev dotyčných
potrefených musela zákonitě přicházet znovu a znovu do varu. Nikdy se však
nikdo nerozohnil proti Židovi, nýbrž vždy jen proti svému německému bratrovi.
Bavorsko nevidělo Berlín obnášející čtyři miliony pilně pracujících tvůrčích
lidi, nýbrž lenivý, roztržený Berlín proradného západu! Avšak tato nenávist se
neobracela proti tomuto západu, nýbrž proti pruskému městu.
Bylo
to opravdu často k zbláznění.
Tuto
zručnost Židů odvrátit od sebe pozornost veřejnosti a zaměstnat ji něčím jiným,
můžeme spatřit také dnes.
V
roce 1918 nemohla být o plánovitém antisemitismu naprosto žádná řeč. Ještě
dobře si vzpomínám na těžkosti, do kterých se člověk dostal pouhým vyřčením
slova Žid. Buďto na člověka civěli jako na hlupáka, nebo se setkal s urputným
odporem. Naše první pokusy ukázat veřejnosti skutečného nepřítele, se zdály být
tehdy zcela beznadějné, a jen velmi pomalu se věci začaly obracet k lepšímu.
Čím pochybnější byl "ochranný a odbojový svaz" svým organizačním
založením, o to větší byla jeho zásluha o znovuotevření židovské otázky jako
takové. V každém případě začal v zimě na přelomu let 1918/19 pomalu zapouštět
své kořeny antisemitismus. Později pak ovšem národně socialistické hnutí tuto
židovskou otázku popohnalo zcela jiným směrem. Dokázalo především tento problém
vyzdvihnout z úzkého kruhu horních a maloměstských vrstev, a přeměnit ho v
hybnou sílu obrovského národního hnutí. Avšak sotva se povedlo věnovat
německému národu několik velkých, jednotících bojových myšlenek, ohledně této
otázky, již tu byl Žid se svým odporem. S neuvěřitelnou rychlostí vhodil sám
mezi lidová hnutí hořící pochodeň sváru a zasel rozkol. V nadhozené
ultramontanistické otázce a z ní vzešlého vzájemného potírání se mezi katolíky
a protestanty, vězela za daných okolností jediná možnost, jak zaměstnat
veřejnou pozornost jinými problémy, k odvrácení koncentrovaného útoku proti
židovstvu. Tak, jak se tito muži, kteří právě tuto otázku vrhli mezi náš národ,
proti němu prohřešili, se už nikdy nebude dát napravit. Žid však v každém
případě dosáhl svého cíle. Katolíci a protestanti mezi sebou vedou úsměvný boj,
a úhlavní nepřítel árijského lidstva a celého křesťanství se směje do dlaní.
Stejně
jako jednou dokázal po celá léta zaměstnávat a vyčerpávat veřejné mínění bojem
mezi federalismem a unitarismem, zatímco Žid zašantročoval svobodu národa a
zrazoval naši vlast mezinárodnímu vysokého finančnictví, tak se mu i nyní opět
daří štvát proti sobě obě německá náboženství, přičemž obě základny budou
rozežrány a podhrabány jedem mezinárodního světového židovstva.
Když
se člověk dívá na spoušť, kterou židovští bastardi denně páchají na našem
národě, a když si pomyslí, že tuto otravu krve nelze z našeho těla již po
staletí odstranit, a že to snad nebude možné nikdy, když dále pomyslí na rasový
rozklad, který strhává, ba dokonce ničí poslední árijská díla našeho německého
národa, takže naše síla coby národa - nositele kulturních tradic - je neustále
na ústupu, čímž vyvstává reálná hrozba, že se, alespoň v našich velkoměstech,
jednoho dne propadne tam, kde se dnes nachází jižní Itálie. Toto zamořováni
naší krve, kolem kterého slepě kráčí statisíce našich občanů, je dnes Židem
provozováno zcela plánovitě. Tito černí paraziti našeho národa plánovitě
zneuctívají naše nezkušené, mladé blonďaté dívky, a ničí tím něco, co se na
tomto světě již nikdy nedá nahradit. Obě, ano, obě naše křesťanské víry
přihlížejí naprosto lhostejně tomuto znesvěcování a ničení těchto ušlechtilých
a jedinečných lidských bytostí, které byly na této zemi stvořeny díky božímu
milosrdenství. Budoucnost této země však nespočívá v tom, jestli katolíci zvítězí
nad protestanty, nebo protestanti porazí katolíky, nýbrž v tom, jestli árijsky
člověk přežije, nebo vymře. Obě náboženství totiž dnes nebojují proti ničiteli
lidstva, nýbrž se snaží zničit se navzájem. Každý kdo je jen trochu národně
zaměřený, by měl mít onu povinnost, každý za svou vlastní víru, aby se neustále
nehovořilo o milosti Boži pouze z vnějšku, nýbrž aby se vůle Boži opravdu
naplňovala a aby nebylo dopouštěno znesvěcování díla Božího. Neboť vůle Boží
dala jedenkráte lidem jejich podobu, povahu a jejich schopnosti. Ten, kdo ničí
jeho dílo, vypovídá válku božímu stvoření a boží vůli. Proto by měl každý, v
rámci své vlastní víry, mít za svatou povinnost zaujmout stanovisko proti těm,
kteří svým působením, mluvou nebo jednáním překračují rámec své vlastní
náboženské obce a chtěli by strkat nos do jiné. Neboť potírání charakterních
osobitostí jednoho náboženství v rámci našeho stávajícího religiózního
rozštěpení vede v Německu nutně k vyhlazovacímu boji mezi oběmi koncesemi. Naše
poměry se naprosto nedají srovnat s Francií, Španělskem nebo dokonce s Itálií.
V těchto zemích se například dá propagovat boj proti klerikalismu nebo
ultramontanismu, aniž by se člověk musel obávat, že by se při tomto pokusu
rozpadl francouzský, španělský, nebo italský národ jako takový. To však není
možné v Německu, neboť zde by se na podobném záměru zcela jistě podílelo i
několik protestantů. Tím však získá obrana, která může být jinde proti zásahům
politického rázu jejich vlastních vyšších hodnostářů vedena pouze katolíky,
okamžitě charakter útoku protestantů proti katolíkům. To, co může byt
příslušníky vlastního vyznáni ještě snášeno, ač je to chybné, bude již od
počátku prudce odmítnuto, jakmile to pochází z nějaké jiné náboženské obce. To
jde tak daleko, že sami lidé, kteří byli bez dalšího připraveni vzdát se, a
okamžitě odstoupit od zjevné nesprávnosti uvnitř vlastni religiózní
společnosti, namířili okamžitě svůj odboj směrem ven, přičemž je ona korektura
doporučována, nebo dokonce požadována po nějaké jiném místě, nespadajícím pod
vlastní náboženskou obec. Ti to samozřejmě vnímají jako neoprávněné,
nepřípustné a nepřístojné vměšování se do vnitřních záležitostí, do kterých
oněm příslušným nic není. Podobné pokusy pak také nebudou omluvitelné, pakliže
budou zdůvodněny vyšším právem zájmů národní pospolitosti, neboť náboženské
cítění je do dneška v lidech zakořeněno hlouběji, než veškeré cítění
vlastenecké a politicky účelné. A to se nikdy nezlepší tím, že se obě koncese
budou podporovat ve svém vzájemném, úporném souboji, nýbrž změní se to, když se
oboustrannou snášenlivostí národu věnuje jeho budoucnost, která svou
velkolepostí bude smířlivě působit i v této oblasti.
Nemusím
zde ani vysvětlovat, že jsem vždy považoval ty osoby, které zatáhly národní
hnutí do krize religiózních sporů, za horší nepřátele svého národa, než ty
nejvýznamnější mezinárodně orientované komunisty. Neboť tyto obrátit je úkolem
národně socialistického hnutí. Ten, který se je však ve svých vlastních řadách
snaží odvrátit od jejich skutečné mise, jedná zcela bezcharakterně. Je jedno,
jestli jedná úmyslně, či neúmyslně, je to bojovník za židovské zájmy. Neboť
židovským zájmem je dnes nechat vykrvácet národní
hnutí
v religiózním boji, a to v tom okamžiku, kdy se toto pro Žida stává nebezpečným.
A zdůrazňuji výslovně slovo vykrvácet, Neboť pouze historicky zcela nevzdělaný
člověk by si mohl představit, že by se dnes s tímto hnutím dala vyřešit otázka,
o kterou se roztříštila celá století a ti největší státníci.
Ve
zbytku hovoří skutečnost sama za sebe. Pánové, kteří náhle v roce 1924
zjistili, že nejvyšší misí národního hnutí je boj proti ultramontanismu,
nezlomili ultramontanismus, nýbrž rozervali národní hnutí. Musím se také
ohradit proti tomu, že by se v řadách národního hnutí našla osobnost, která by
snad byla schopna dokázat to, co nedokázal ani Bismarck. Bude vždy nejvyšší
povinností národně socialistického hnutí vést nejtěžší boj proti všem, kteří by
chtěli národně socialistické hnutí postavit do služeb podobných bojů a svárů, a
propagandisty podobných úmyslů okamžitě z řad našeho hnutí vyloučit. A to se
také do podzimu 1923 skutečně dařilo. Tak mohli v řadách našeho hnutí sedět
věřící protestant vedle věřícího katolíka, aniž by se museli oddávat
jakémukoliv konfliktu mezi svým religiózním přesvědčením. Společný mocný boj,
který spolu vedli proti společnému ničiteli árijského lidství, je naopak naučil
vzájemně se respektovat a vážit se. A přitom právě v oněch letech hnutí
rozpoutalo nejostřejší boj proti Centru, ovšem nikdy ne z religiózních důvodů,
nýbrž výhradně z důvodů národnostních, rasových a politickohospodářských.
Úspěch hovořil za nás tehdy stejnou mírou, jakou dnes svědčí proti všem
rozumbradům.
V
posledních letech to došlo dokonce tak daleko, že národní kruhy ve své bohem
opuštěné zaslepenosti náboženských rozporů a svého šíleného jednání
nerozeznaly, že se ateističtí marxisté náhle dle potřeby stávali advokáty
jejich religiózních rozepří, a že neustálým sem a tam vláčením někdy skutečně
naprosto stupidních výroků přitěžují jedné či druhé straně, čímž zase jenom
rozdmýchávají oheň sváru.
A
zrovna u národa, jako je německý, kde historie již mnohokrát dokázala, že je
schopen vést kvůli přízrakům války až do úplného vykrvácení, je takové
rozněcování boje smrtelně nebezpečné. Náš národ je tím neustále odváděn od
skutečných otázek jeho další existence. Zatímco se sžíráme religiózními
rozepřemi, je zbytek světa rozkládán. A zatímco národní kruhy přemýšlí, zda je
větší ultramontánní, nebo židovské nebezpečí, ničí Žid rasové základy naší
existence a tím i navždy celý náš národ. Mohu jen, co se těchto
"národních" bojovníků týče, celému národně socialistickému hnutí a
tím i celému německému národu z nejupřímnějšího srdce přát: Pane, ochraňuj naše
hnutí před podobnými přáteli, a ono se již se svými nepřáteli vyrovná.
V
letech 1918/20/21 dále Židy mazaným způsobem propagovaný boj mezi federalismem
a unitarismem nutil také národně socialistické hnutí, ačkoliv ho naprosto
odmítalo, zaujmout k tomuto problému jasné stanovisko. Má být Německo spolkovým
nebo jednotným státem, a co si má člověk vůbec pod oběma pojmy představovat? Mě
se zdála být důležitější ona druhá otázka, neboť byla nejenom stěžejní k
pochopení celého problému, nýbrž měla i vyjasňující a smířlivý charakter.
Co
je to spolkový stát? Pod pojmem spolkový stát chápeme svaz suverénních států,
které se spojily svobodnou vůlí své suverenity, přičemž postoupily onu část
svých výsostných práv celku, který umožňuje a zaručuje existenci společného
svazu. Tato teoretická formulace se nevztahuje beze zbytku na žádný, na této
zemi dnes existující spolkový stát. Nejméně ze všeho to platí o Americké unii,
kde se u naprosté většiny jednotlivých států nedá hovořit o jakékoliv
suverenitě, neboť mnohé z nich byly do celkové plochy svazu zakresleny jaksi
teprve v průběhu doby. Proto se u těchto jednotlivých států jedná spíše o
menší, či větší, ze správně technických důvodů vytvořená, často lineálně
hraničící teritoria, která kdysi nevlastnila, ani nemohla vlastnit vlastní
státní suverenitu. Neboť unii nevytvořily tyto státy, nýbrž unie vytvořila
nejprve větší část těchto takzvaných států. Jejich velmi rozsáhlá vlastní
práva, která byla těmto jednotlivým teritoriím přenechána, nebo spíše přiřčena,
odpovídají svou celkovou podstatou nejenom tomuto svazu států, nýbrž, a to
především, velikosti jejich rozlohy, jejich prostorovým dimenzím, které jsou v
podstatě srovnatelné s velikostí kontinentu. Proto se u států Americké unie
nedá hovořit o žádné státní suverenitě, nýbrž pouze o jejich ústavou
stanovených a zaručených právech nebo spíše pravomocích.
Také
pro Německo tato formulace není zcela a úplně trefná. Ačkoliv v Německu
bezesporu existovaly nejdříve jednotlivé státy, ze kterých byla posléze
vytvořena říše. Avšak vytvoření Říše neproběhlo na základě svobodné vůle, nebo
za stejného přičinění jednotlivých států, nýbrž pouze účinkem nadvlády jednoho
z nich, totiž Pruska. Již sama teritoriální rozdílnost velikosti jednotlivých
německých států nedovoluje žádné srovnání s uspořádáním např. Americké unie.
Rozdíl ve velikosti tehdejších nejmenších německých spolkových států a těch
největších ukazuje nestejnoměrnost výkonů, ale také nerovnoměrnost podílu na
založení Říše a na formování spolkového státu. Ve skutečnosti se však u většiny
těchto států o skutečné suverenitě také nedalo jednoznačně hovořit, leda že by
výraz státní suverenita byl vnímán pouze jako úřední fráze. Ve skutečnosti s
těmito takzvanými suverénními státy zametla nejenom minulost, nýbrž i naše
současnost, čímž byla nejlépe dokázána slabost těchto "suverénních"
útvarů.
Avšak
nemělo by zde být konstatováno, jak historicky vznikaly jednotlivé státy, jako
spíš že se v žádném případě nekryly s hranicemi jednotlivých kmenů. Jsou to
čistě politické útvary a svými kořeny sahají většinou do smutné doby
bezmocnosti Německé Říše, a jí podmíněného roztříštění naší německé vlasti.
Neboť
ne všem vyhovovalo uspořádání staré Říše, když jim ve spolkové radě
jednotlivých států nebylo přiznáno stejné zastoupení, nýbrž bylo odstupňováno
pouze dle velikosti a skutečného významu, stejně jako i výkonu jednotlivých
států při utváření Říše.
Odstoupení
výsostných práv, které bylo podmínkou pro vytvoření říše, bylo také provedeno
vlastní vůlí pouze z malé části, neboť z větší části buďto vůbec neexistovaly,
nebo byly jednoduše odejmuty tlakem pruské převahy. Bismarck přitom nevycházel
ze zásady dát Říši to, co se dá uzmout jednotlivým státům, nýbrž od států bylo
vyžadováno pouze to, co Říše skutečně potřebovala. Byla to jak mírná, tak i
moudrá zásada, která na jedné straně brala nejvyšší ohled na zvyklosti a
tradici, a na straně druhé zajišťovala hned od začátku nové Říši obrovskou míru
lásky a radostné spolupráce. Bylo by však ze zásady chybou toto Bismarckovo
rozhodnutí připisovat jeho přesvědčení, že by tím Říše vlastnila navěky
dostatek výsostných práv. Tohoto přesvědčení Bismarck nikdy nenabyl. Ba naopak,
chtěl pouze přenechat budoucnosti to, co nebylo možno a nešlo provést
momentálně. Věřil v pomalu působící účinek času a na tlak vývoje, kterému
dlouhodobě připisoval větší vliv, než momentálnímu pokusu, okamžitě zlomit
odpor jednotlivých států. Tím také nejlépe prokázal a dokázal velikost svého
státnického umění. Neboť ve skutečnosti dosáhla Říše své suverenity pouze na
účet suverenity jednotlivých států. Čas naplnil to, v co Bismarck doufal a
věřil.
Německým
rozvratem a zničením monarchistické státní podoby byl tento vývoj násilně
urychlen. Jelikož jednotlivé německé státy vděčily za svou existenci více čistě
politickým příčinám, než kmenovému původu, musel v této chvíli význam těchto
jednotlivých států klesnout na nulu, pakliže bylo eliminováno vlastní
ztělesnění politického vývoje těchto států, totiž monarchistická státní podoba
a její dynastie. Celá řada těchto státních útvarů tím ztratila celou vnitřní
stabilitu, takže naprosto rezignovala na svou další existenci, a z čistě
účelových důvodů se spojila s jinými, nebo se z vlastní vůle připojila k
nějakým větším. Nejpřesvědčivější důkaz pro naprostou slabinu skutečné suverenity
těchto malých útvarů a špatného odhadu, který se nacházel i u valné části jeho
vlastního obyvatelstva.
Pokud
tedy odstranění monarchistické státní formy a jejich nositelů zasadilo silnou
ránu spolkově státnímu charakteru Říše, bylo ještě větším otřesem převzetí
povinností vycházejících z mírové smlouvy.
To,
že finanční svrchovanost jednotlivých zemí přešla pod kompetenci Říše, bylo
přirozené a samozřejmé v tom okamžiku, kdy byla říše po prohrané válce
podrobena finančním závazkům a povinnostem, které nebylo možno krýt pomoci
stávajících smluv s jednotlivými zeměmi. Také další kroky, které vedly k
převzetí pošty a železnic Říší, byli nuceným důsledkem mírových smluv, které
postupně vedly k zotročení našeho národa. Říše byla nucena převádět pod svou
kompetenci stále více nových hodnot, aby mohla vyhovět všem závazkům, které
vznikaly dalším ždímáním.
Čím
logičtější a samozřejmější byl tento proces jako takový, tím šíleněji častější
byli formy, pomocí kterých bylo toto obohacování se prováděno. Vinu na tom
nesly ty strany a ti pánové, kteří kdysi neudělali vše pro to, aby válka mohla
být dotažena do vítězného konce. Vinu na tom, především v Bavorsku, měly ty
strany, které se během války, sledováním vlastních egoistických cílů, vyvlékly
z říšských idejí, což musely po jejich prohře desetkrát vynahradit. Mstivá
historie! Málokdy přišla pomsta nebes po prohřešku tak náhle jako v tomto
případě. Ty samé strany, které ještě před pár lety stavěly zájmy svých vlastní
států, - a to platí především pro Bavorsko -, nad zájmy Říše, musely nyní
zažít, kterak byla pod tlakem dějin potřebami Říše zardoušena existence
jednotlivých států. A to vše jejich vlastním přičiněním.
Je
to neobyčejné pokrytectví vůči masovým voličům (neboť pouze na ně se dnes obrací
agitace současných stran) stěžovat si nad ztrátou výsostných práv jednotlivých
zemí, zatímco se všechny tyto strany bez výjimky překonávaly v naplňování
politiky, jejíž konečné důsledky přirozeně musely vést k pronikavým změnám v
nitru Německa. Bismarckova říše byla navenek svobodná a nezavázaná. Finanční
závazky, tak těžkého a přitom tak neproduktivního rázu, jaké musí dnes nést
Dawesovo Německo, tato Říše neměla. Také uvnitř byla ve své kompetenci omezena
na co nejmenší, nevyhnutelně nutné zájmy. Proto se také mohla obejít bez
vlastní finanční svrchovanosti a žít pouze z přínosů jednotlivých států. A je
samozřejmé, že jednotlivým zemím, a především pak jejich říšské přízni, bylo ku
prospěchu jak zachování vlastních výsostných práv, tak i poměrně malé odvody do
říšské kasy. Bylo by však nesprávné, ba dokonce falešné, pokoušet se dnes
pomocí propagandy tvrdit, že nynější nepřízeň Říši by se dala svést pouze na
finanční podřízenost jednotlivých států. Ne, tak se věci skutečně nemají.
Nedostatečnou přízeň říšským idejím nelze připisovat ztrátě výsostných práv
jednotlivých zemí, nýbrž spíše žalostné reprezentaci, kterou dnes německý národ
zakouši ze strany vlastního státu. Přes všechny říšské zástavy a oslavy
založení zůstala dnešní Říše srdcím všech vrstev národa cizí. A všechny zákony
na ochranu republiky mohou zastrašovat před poškozováním republikových
institucí, nikdy však nemohou získat lásku byť jen jediného Němce. V přehnané
starosti ochránit republiku pomoci paragrafů a vězni, před jejími vlastními obyvateli,
spočívá zhoubná kritika a degradace celé instituce jako takové.
Také
ze zcela jiného důvodu je nepravdivý názor, který je dnes propagován určitými
stranami, totiž že pokles přízně vůči říši je nutno připsat zasahování Říše do
určitých výsostných práv jednotlivých zemí. Vezměme, že by Říše neprovedla
rozšíření svých kompetencí. Přece by si nikdo nechtěl myslet, že by láska
jednotlivých států vůči Říši byla větší, kdyby tak nebo tak musely být celkové
odvody stejně velké, jako jsou dnes. Naopak, kdyby dnes jednotlivé státy
odváděly poplatky ve výši, v jaké je v současnosti Říše potřebuje, aby mohla
splnit podmínky zotročujícího diktátu, byla by náklonnost Říši mnohonásobně
vyšší, než je tomu dnes. Příspěvky zemí Říši by byly nejenom těžko uhraditelné,
nýbrž musely by být vymáhány pomocí nucené exekuce. Jelikož se však republika
již nachází ve spárech mírových smluv, a nemá ani odvahu, ani žádný smysl se z
nich vymanit, musí hold se svými závazky počítat. Vinny jsou však zase jenom ty
strany, které nepřetržitě snášenlivým voličům řeční o výhodách a nezbytnosti
samostatnosti jednotlivých států, přičemž však požadují a podporují říšskou
politiku, což zákonitě musí vést k nucenému odstraněni i jejich posledních
takzvaných výsostných práv.
"Nuceně"
říkám proto, neboť dnešní Říši nezbude žádná jiná možnost, jak se vypořádat se
zátěží, uvalenou na ní hanebnou vnitřní a zahraniční politikou. Také zde je
klín vytloukán klínem, a každé nové zadlužení, které na sebe Říše ukládá díky
zločineckému zastupování německých zahraničních zájmů, musí být vnitřně
vyváženo pouze jenom dalším tlakem směrem dolů, který svým způsobem opět
vyžaduje další postupné eliminování veškerých výsostných práv jednotlivých
států, aby u nich zamezili vytváření zárodků jakéhokoliv odporu.
A
vůbec, měl by být popsán charakteristický rozdíl současné řišské politiky
oproti tehdejší: Stará říše zaručovala vnitřně svobodu a navenek vykazovala
sílu, zatímco republika vykazuje navenek slabost, a uvnitř utlačuje své obyvatelstvo.
V obou případech podmiňuje jedno druhé: Národní stát plný síly potřebuje směrem
dovnitř, z důvodu větší lásky a oddanosti svých občanů, méně zákonů, zatímco
mezinárodní otrocký stát může své poddané udržet v porobě pouze pomoci násilí.
Neboť je největší drzostí dnešního režimu hovořit o svobodných občanech. Ty
vlastnilo pouze staré Německo. Republika, coby zahraniční otrocká kolonie,
nevlastní žádné občany, nýbrž nanejvýše pouze poddané. Nevlastní proto ani
žádnou národní vlajku, nýbrž pouze úředním nařízením a zákonnými předpisy
zavedené a střežené vzorkové ochranné označeni. Tento symbol německé
demokracie, který je vnímán jako Gesslerův dozor, také zůstane našemu národu
vnitřně navždy cizí. Republika, která svého času naprosto bez jakéhokoliv citu
pro tradici a jakékoliv úcty k velikosti naší minulosti, jejíž symboly
zašlapala do bláta, se jednou bude divit, jak povrchně lpí její poddaní na
jejích vlastních symbolech. Sama si určila charakter svého mezidobí německé
historie.
A
tak je tento stát dnes z důvodů vlastní existence nucen stále více a více
oklešťovat výsostná práva jednotlivých států, a to nejenom ze všeobecně
materiálních důvodů, nýbrž také z ideových. Neboť zatímco svým občanům, pomocí
své finančně vyděračské politiky, vysává poslední zbytky krve, musí jim nutně
odejmout i jejich poslední práva, pakliže nechce, aby všeobecná nespokojenost
jednoho dne propukla v nespoutanou vzpouru.
Z
obrácení výše řečené věty pro nás, národní socialisty, vyplývá následující
základní pravidlo: Mocná národní říše, která navenek v nejvyšším rozsahu
zastupuje a zastřešuje zájmy svých občanů, je schopna jim nabídnout vnitřní
svobodu, aniž by se jakkoliv musela obávat o stabilitu státu. Na druhé straně
může silná národní vláda provádět a zodpovědět i ty největší zásahy do svobody
jak jedinců, tak i států, aniž by tak jakkoliv poškodila říšskou myšlenku,
pokud v takových opatřeních jednotlivý občan rozezná prostředek k vzrůstu jeho
národní pospolitosti.
Samozřejmě,
že všechny státy světa jdou svou organizací určitým způsobem vstříc jistému
druhu sjednocení. Také Německo nebude výjimkou. Dnes už je nesmysl hovořit o
státní suverenitě jednotlivých zemí, která není zajištěna již díky jejich
směšné velikosti. Také na provozní a správně technické úrovni bude význam
jednotlivých států stále potlačován. Moderní doprava a moderní technika také
neustále scvrkává vzdálenosti a prostor. Dřívější stát dnes představuje pouhou
provincii, a současné státy byly kdysi rovny kontinentům. Problém spravování
státu, jako je dnešní Německo, je roven, z čistě provozně technického hlediska,
problému spravováni provincie, jako je Brandenburg, před sto lety. Překonání
vzdálenosti Mnichov - Berlín je dnes jednodušší, než překonání vzdálenosti
Mnichov - Starnberg před sto lety. A celé říšské území je dnes ohledně
současných dopravních možností menší, než jakýkoliv střední spolkový stát v
době napoleonských válek. Kdo se uzavře před důsledky vycházejícími z daných
skutečností, zůstane v minulosti. Lidé, kteří to činili, existovali v každé době,
a budou existovat také v budoucnosti. Ovšem pouze těžko mohou zbrzdit kolo
dějin, a už vůbec ho nemohou zastavit.
My,
národní socialisté, nemůžeme kolem těchto konsekvencí kráčet bez povšimnuti.
Také zde se nemůžeme nechat nachytat frázemi našich takzvaných národních
občanských stran. Používám označení fráze proto, neboť tyto strany očividně
nevěří v možnost provedení svých záměrů, a jelikož za druhé jsou spolu
zodpovědné, a hlavními viníky dnešního stavu. Především v Bavorsku je křik po
odstranění centralizace pouze stranickým podvodem bez jakékoliv skutečné
postranní myšlenky. Ve všech momentech, kdy tyto strany ze svých frází měly
provést něco skutečného, bez výjimky žalostně selhaly. Každé takzvané okradeni
výsostného práva bavorského státu Říší, bylo, nehledě na odporný štěkot,
přijato prakticky bez jakéhokoliv odporu. A když se někdo skutečně pokusil
postavit se proti tomuto nesmyslnému systému, pak byl těmi samými stranami,
jako nepříslušející tomuto novému státu, zatracován a odcizován, a tak dlouho
pronásledován, dokud neskončil ve vězeni, nebo nebyl umlčen úředním zákazem
veřejných projevů. Právě v tom museli naši přívrženci nejlépe rozpoznat vnitřní
prohnanost těchto takzvaných federalistických kruhů. Stejně jako náboženství,
tak i státně federativní myšlenka je pro ně pouze prostředek jejich často tak
špinavých stranických zájmů.
Tak,
jak se zdá být přirozené určité sjednocení zvláště v oblasti dopravy, musí být
i pro nás, národní socialisty, přirozenou povinností zaujmout k danému vývoji
současného státu naprosto kritické stanovisko. Obzvláště pak tehdy, pokud
veškerá opatření budou sloužit pouze k tomu, krýt a umožňovat osudovou
zahraniční politiku. Především proto, že dnešní říše neprovádí takzvané
"poříštění" železnice, pošty, financí, atd. z vyšších národně
politických důvodů, nýbrž pouze proto, aby tak do rukou získala prostředky a
záruky pro bezmeznou plnící politiku, musí národní socialisté udělat vše pro
to, aby ztížili, a pokud možno zabránili provádění podobné politiky. K tomu
však patří boj proti dnešní centralizaci životně důležitých institucí našeho
národa, která je nyní prováděna naší povalečnou politickou garniturou, za
účelem uvolněni miliardových obnosů a zástavních objektů do zahraničí.
Z
tohoto důvodu se k těmto pokusům vyjádřilo i národně socialistické hnutí .
Druhým
důvodem, který nás přiměl k odporu vůči takovéto centralizaci, je to, že tím
může být upevněna moc uvnitř vládnoucího systému, která by svým celkovým
působením mohla německému národu přinést největší neštěstí. dnešní
židovsko-demokratická říše, která se stala skutečným prokletím německého
národa, se pokouší zneškodnit kritiku jednotlivých států, které ještě nejsou
zcela naplněny tímto duchem doby, jejich utlačováním až do úplné bezvýznamnosti.
Zde máme my, národní socialisté, obrovskou příležitost pokusit se nejenom dát
opozici jednotlivých států základ pro jejich státní moc, nýbrž dát jejímu boji
proti centralizaci vůbec výraz vyšších národních, všeobecně německých zájmů.
Zatímco tedy bavorské lidové strany usilují o zachováni zvláštních práv pro
Bavorský stát pouze z malomyslně prospěchářských pohnutek, chceme my toto
zvláštní postavení vložit do služeb vyšších národních zájmů, v boji proti
dnešní listopadové demokracii.
Třetím
důvodem, který nás mohl přimět k boji proti tehdejší centralizaci, bylo
přesvědčení, že podstatná část takzvaného "poříšštění" nebylo žádným
sjednocováním, a už v žádném případě zjednodušením, nýbrž v mnohých případech
se jednalo pouze o to, odebrat institucím výsostná práva jednotlivých zemí, a
otevřít tak brány členům revolučních stran. V celé německé historii nebyla
ještě nikdy provozována nestydatější zvýhodňující ekonomika, jako v dobách
demokratické republiky. Podstatná část centralizační zběsilosti spadá na konto
oněch stran, které kdysi slíbily uvolnit cestu schopným, přitom však při
obsazování úřadů a pozic přihlížely pouze na stranickou příslušnost. Především
Židé se po dobu trvání republiky v neuvěřitelném množství rozlili do všech Říši
sebraných hospodářských provozů a úředních aparátů, takže oboje jsou dnes
doménou židovské činnosti.
Především
tato třetí úvaha nás musí z taktických důvodů zavazovat, zhodnotit a pokud to
bude nutné, i zaujmout stanovisko proti každému dalšímu opatření na cestě k centralizaci.
Naše stanoviska však musí mít neustále vyšší národně-politický, a nikdy ne
malicherný sobecký charakter.
Tato
poslední připomínka je nutná, aby u našich přívrženců nevznikl dojem, že bychom
my, národní socialisté, snad Říši upírali právo na ztělesnění vyšší suverenity,
než je ona suverenita jednotlivých států. O tomto právu u nás nemůže být
žádných pochybnosti. Neboť pro nás je stát jako takový pouze formou, a je
jasné, že vše podstatné, tedy jeho obsah, národ, lid, a vše ostatní se musí podřídit
jeho suverénním zájmům. Nemůžeme však v žádném případě přiznat jakémukoliv
státu v rámci národa a říše, která ho zastupuje, žádnou mocensko-politickou
suverenitu a státní svrchovanost. Neřád jednotlivých států, jako například
zastupování v zahraničí a vyjednávání mezi sebou musí přestat, a také jednou
přestane. Dokud toto bude možné, nemůžeme se divit, že zahraničí stále ještě
pochybuje o pevnosti našeho říšského složení a podle toho se také chová.
Darebáctví těchto zastupitelství je ještě o to větší, když se jim kromě jimi
napáchaných škod nedá přičíst jakýkoliv užitek. Zájmy Německa v zahraničí,
které nemohou být zajištěny říšským vyslancem, nemohou být už vůbec zajištěny
nějakým vyslancem, z hlediska dnešního světového uspořádání bezvýznamně směšného
malého státu. V těchto malých státech můžeme skutečně spatřovat pouze snahy o
vnitřní a vnější odpoutání se od Říše. Také proto však nemáme my, národní
socialisté, naprosto žádné porozumění, když nějaký stářím ochablý šlechtický
odebírá již tak vychrtlé Říši živnou půdu zřizováním nových zastupitelských
úřadů. Naše diplomatické zastoupení v zahraničí bylo již v dobách staré Říše
tak směšné, že jakékoliv doplňování tehdy nabytých zkušeností je naprosto
zbytečné.
Význam
jednotlivých států bude nutno v budoucnosti přenést více na kulturně-politické
pole. Monarcha, který učinil pro význam Bavorska nejvíce, nebyl v žádném
případě nějaký vzpurný, protiněmecký sobec, nýbrž spíše velkoněmecky smýšlející
a kulturně založený Ludwig 1. Tím, že sílu státu namířil v první řadě na
vybudování kulturní pozice Bavorska, a ne k posílení svých mocenskopolitických
zájmů, učinil více prospěšnějšího a trvanlivějšího, než by jinak vůbec bylo
možné. Tím, že tehdy povznesl Mnichov z rámce bezvýznamné provinciální
rezidence do formátu obrovské německé kulturní metropole, vytvořil duchovní
středisko, které na sebe ještě dnes dokáže poutat povahově odlišné Prusko.
Předpokládejme, že by Mnichov zůstal tím, čím kdy si byl, pak by se v Bavorsku
opakoval stejný postup jako v Sasku, pouze s tím rozdílem, že by bavorské
Lipsko, Norimberg, nebylo bavorské město, nýbrž franské. Mnichov velkým
neudělaly výkřiky "Pryč s Pruskem", nýbrž význam tomuto městu dal
král, který chtěl německému národu věnovat umělecký klenot, který musí všichni
spatřit a respektovat ho. A v tom také spočívá ponaučení pro budoucnost. Význam
jednotlivých států v budoucnu nebude v žádném případě spočívat ve státnické a
mocensko-politické oblasti. Spatřuji ho spíše buďto na kmenové nebo na
kulturně-politické úrovni. Zde však musí zapůsobit čas. Snadnost moderní
dopravy promíchává obyvatelstvo do té míry, že se kmenové hranice pomalu, ale
jistě začínají smazávat a že kulturní obraz se pozvolna začíná vyvažovat.
Především armádu je nutno zbavit jakéhokoliv vlivu jednotlivých států. Budoucí
národně socialistický stát by neměl opakovat chyby minulosti, a podstrkovat
armádě takové úkoly, které ji nepatří a ani patřit nesmí. Německá armáda tu
není proto, aby představovala školu pro udrženi kmenových zvláštností, nýbrž
spíše proto, aby představovala školu vzájemné komunikace a přizpůsobení se
všech Němců. To, co je jinak v běžném životě národa rozdělujícím, by mělo být
armádou přetvořeno ve sjednocující prvek. Armáda by měla jednotlivé mladé muže
pozdvihnout nad horizont vlastní země, a přidělit je německému národu. Musí se
naučit vidět hranice Německa, a ne jen hranice svého domova, neboť ty budou
muset jednoho dne ochraňovat. Je tudíž nesmyslné nechávat mladého Němce ve svém
domově. Mnohem účelnější je ukázat mu během vojenské služby celé Německo. To má
v současnosti ještě daleko větší význam, neboť dnes již mladí Němci nechodí
jako kdysi na vandr, aby si rozšířili své horizonty. Není pak v tomto směru
nesmyslem nechávat mladého Bavoráka zase jenom v Mnichově, Franka v Norimberku,
Bádeňáka v Karlsruhe, Wiirttemberáka ve Stuttgartu, atd., místo aby mladý
Bavorák viděl jednou Rýn a podruhé Severní moře, Němec z Hamburku aby spatřil
Alpy, východní Prus Německé středohoří a podobně? Krajanský charakter by měl
být u armády zachován, avšak ne v kasárnách. Jakýkoliv pokus o centralizaci se
musí setkat s naší rozhodnou nelibostí, nikoliv však u armády! Právě naopak, v
tomto případě bychom centralizaci jen a jen přivítali. Zcela nezávisle na tom,
že při dnešní velikosti současné říšské armády by zachování částí vojska
jednotlivých států bylo absurdní, spatřujeme v úspěšném sjednoceni říšské
armády krok, kterého se nesmíme vzdát ani v budoucnu, při opětovném zavedení
lidové armády.
Ve
zbytku se bude muset mladá myšlenka zbavit veškerých pout, která by mohla
ochromovat její aktivity v pohybu směrem kupředu. Národní socialismus musí ze
zásady využít práva, vnutit celému německému národu své principy, a sice bez
ohledu na dosavadní spolkově státní hranice a tento vychovávat pomocí svých idejí
a myšlenek. Stejně jako se církev necítí svázána jakýmikoliv politickými
hranicemi, tak se i naše národně socialistické myšlenky necítí být svázány
jednotlivými státními útvary naší vlasti.
Národně
socialistické učení není službou politických zájmů jednotlivých států, nýbrž
mělo by se stát jednou vládkyní celého německého národa a proto by si mělo
činit právo na to, odstranit hranice, které vytyčil námi odmítnutý vývoj.
Čím úplnější bude vítězství jeho myšlenek, tím větší může být svoboda, kterou tyto myšlenky vnitřně nabízejí.